Skrivlust igen

Då så mina trogna läsare har vi kommit till en kväll med skrivlust. Undrar om det var dom där ostkrokarna jag stoppade i mig tidigare ikväll som gjorde susen?

Nu ska ni få veta lite om vad som händer i mitt liv här i huvudstaden.
Dagarna går, snabbt och säkert förbi. Philip har börjat på dagis så nu för tiden har jag bara Bianca hemma på dagarna. Så lugnt så. Nästan så jag blir lite rastlös ibland. Vi leker oftast och busar inne på förmiddagen då hon också sover en stund. Äter lunch när hon vaknar sen tar vi oftast en promenad till någon park eller hittar på något annat kul. Vid 3 ska Philip hämtas på dagis så då beger sig jag eller Jannica eller båda till Lidingö för att hämta grabben. Lena har blivit ganska bra på att hitta i Stockholm även med bil. Iaf från Narvavägen till Lidingö.
På söndag kommer min bil hit. Från Halmstad. Ja ni läser alldeles rätt. Lena ska få en egen bil att köra med i Stockholm. Livsfarligt kan jag tänka mig att ni tror. Jag oroar mig mest för parkeringsplatser och enkelriktade gator!
Jag har också kommit igång med träning på mitt nya träningcenter. Jag har alltid haft fördomar om alla stockholmare. Strama och otrevliga bitchar. Har jag trott. Men nu har jag insett att storstadsfolk är jättetrevliga. Inte alla såklart men helt klart dom flesta. Min "coach" på gymmet är verkligen bara såå trevlig. Hon frågar en massa saker och tar hand om mig så bra. Känns kanon.
Jag har iaf hunnit prova på Pump här nere. Väldigt lik den där hemma så det kändes bra. Jag har även hunnit med att prova Box vilket var helt nytt för mig. Roligt och jobbigt. Nästa gång vill jag nog dock ha med mig en vän. Den manliga instruktören var iofs väldigt trevlig och pushade på mig till max men en kamrat är nog iaf lite mer avslappnande och roligare. Jag kan ju använda en slagpåse om jag vill men det känns lite stelt och tråkigt.

Imorgon ska Jannica ta med Bianca ut på lunch. Det var ett gäng mammor som skulle träffas med sina barn och luncha lite och umgås. Så mitt på dagen imorgon blir jag ensammen. Ska nog passa på att hämta ut ett paket på posten. Kul att hämta paketet innan helgen eftersom paketet innehåller en del filmer. Så i helgen ska jag kolla på film!

Helgerna framöver känns lite bokade så det ska bli jätteskönt med en helg där inget är inplanerat. Jag kan verkligen göra det jag känner för. Den här staden lever ju fast det är helg och söndag. Vilket gör helgen så mycket längre och roligare. Tänk att kunna gå på stan och shoppa en söndag! Lättnad!

Nu har ni väl iaf lite att läsa. Får se om skrivarlusten håller i sig eller om jag måste äta ostkrokar varje dag framöver :)




Kommentarer
Postat av: Frida

Haha ja så länge som du tränar på gym så kan du nog äta ostkrokar :) Har du sett mitt senaste inlägg...? ;)

2007-10-12 @ 10:53:43
URL: http://fofroridoda.blogg.se
Postat av: Frida

Självklart blir det grillning, kubb och krocket! Ja den är ju på sitt sätt alldeles underbar. Så visst kommer jag att sakna den lite =/ Men det ska bli helt fantastiskt!!
KRAM

2007-10-13 @ 09:40:41
URL: http://fofroridoda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0