Globen 2008

I helgen har jag haft mycket fint besök av mycket kära vänner. Helgen har varit superdupertruper rolig. Mycket tok och enormt mycket skratt.


Fredagen började med att jag åkte till Arlanda för att hämta Emma och Malin. När vi tre var inlastade i bilen åkte vi och handlade. Det blev både mat och alkohol inhandlat. Vi åkte hem och började med maten så den skulle stå klar när Vicky och Tess kom. Dom hittade hit utan problem, duktigt.
Det blev mat, efterrätt och spel tillsammans med en del berättelser från förr följt av mycket skratt!
Vi gjorde kväller ganska tidigt för att orka med lördagen.


Vi klev upp i skaplig tid på lördagen för att bege oss ner på stan. Vi var mycket duktig gällande den biten.
Mycket pga duschschemat vi gjorde på väg från Arlanda. Bra jobbat tjejer!
På stan fick vi alla handla något, vissa mer, vissa lite mindre. Huvudsaken är att alla fick en påse att bära hem.
Väl hemma hos mig igen fick vi lite bråttom. Lite duschningar, sminkningar, hårfix samtidigt som vi får herrbesök!!
Spring hit och spring dit, byta om här och gömma sig lite där. Att försöka gömma sig i en etta och tro att man ska få byta om i lugn och ro och med svängrum kan ge upp redan nu. Vi kom iaf väg i beräknad tid, nästan. 10 minuter sen till restaurangen gjorde inget. Det är fint att komma lite sent har jag hört.
Väl på restaurangen äter vi super god mat. Lite plock med musslor, scampi, bläckfisk ringar, tzatsiki och en del annat gott. Vinflaska på vinflaska och ett och annat blött över Emma och på duken, sedan bar det av mot Globen.
Väl framme i Globen får vi tshirts och affischer. Malin är inte dum, hon går själv och tar tröjor i lådorna medans vi andra snällt står och väntar. Vissa (läs Emma) står och fotar sig med Oskar.

Väl inne i arenan springer tiden verkligen iväg. Jag hinner dock vinna en skiva "Skodas schlagerhits" eller nått sånt. Vi letar upp våra platser och slår oss ner. Trevlig folk runt omkring och vi ser bra.
De flesta vet väl hur det gick i tävlingen så vi pratar inte så mycket om det. Charlotte var klart godkänd som vinnare.
Jag hejjade ju inte på någon men jag trodde att Charlotte skulle vinna. Det trodde förresten de andra 4 också :)


När Globen hade sluttit koka begav vi oss mot tunnelbanan för att åka hem till mig.
Eftersom vi var lite för slö för att ta oss ut på krogen efteråt så bestämde vi oss för att spela spel hemma istället.
Vi fick också lite mer besök så det blev ganska livat ändå. Mycket skratt som vanligt!


Idag har vi varit lite seg. Vi åt frukost och gjorde oss klara och drog ut till Barkarby. Jag fick mig ett par jeans och en ny plattång som var välbehövligt.


Tjejerna som skulle till Bollnäs drog iväg vid 2 ungefär. Bilen var inte i toppskick då så de bestämde sig för att köra försiktigt. Eftersom bilen inte var i bästa skick var H snäll och körde Malin till Arlanda.
När Malin var avlämnad åkte vi andra till Lidingö för att slappa en stund. Sen iväg och tittade på lägenhet och lite mat på Max.
H åkte iväg till Bollnäs vid 18.20 och körde om tjejerna i Kilafors!! Fatta, han åkte 4 tim och 20 minuter senare!
Stackars bil! Stackars tjejer! Längsta resan mellan Stockholm-Bollnäs, någonsin.


Tack tjejer för en supertrevlig helg! Jag kan bjuda på lite bilder också!

Matsdags

Lag neger



Lag hamster


Flickorna

image173
Hela gänget

image174
Fina tjejer på gatan

Kommentarer
Postat av: Therese

Tack för en super duper härlig helg! :)

2008-03-16 @ 21:28:10
Postat av: Frida

Fan vilken babe du är i plattat hår Lena! Nog för att du är det annars också, men det var skitsnyggt :) Skulle inte ni ha guldklänningar har jag för mig att jag läste?!

2008-03-17 @ 19:00:53
URL: http://fofroridoda.blogg.se
Postat av: Emma

nu så¨kan du nog skriva en kommentar om du vill :p

2008-03-18 @ 14:08:24
URL: http://pemmis.blogspot.com
Postat av: malin

måste ju hålla me frida att du va riktigt tjusig ja kände knappt igen dig, haha me det mena ja inte att du är otjusig annars men du va något extra den där kvällen :)

2008-03-18 @ 21:52:28
URL: http://maspen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0